شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۰۷:۰۵

افزایش صادرات نفت ایران به آسیا در ماه سپتامبر

باشگاه خبری فراساحل: صادرات نفت ایران به 4 خریدار بزرگ آسیایی کشور در ماه سپتامبر نسبت به پارسال بیش از 70 درصد افزایش یافته و به روزانه 1.8 میلیون بشکه رسیده است که این رقم از میزان صادرات ماه آگوست که بالاترین رقم در 5 و نیم سال اخیر بود، کمتر است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران به 4 خریدار بزرگ آسیایی در ماه سپتامبر بیش از 70 درصد نسبت به پارسال افزایش یافت. بر اساس آمار دولتی و رهیابی نفتکش‌ها، چین، ژاپن، هند و کره جنوبی، 4 خریدار بزرگ در ماه سپتامبر روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه نفت از ایران نفت خریدند. این رقم از میزان نفت صادراتی ایران به این 4 کشور در ماه آگوست کمتر است که بالاترین میزان در 5 و نیم سال گذشته بود.

به گفته یک منبع آگاه مطلع به برنامه حرکت نفتکش‌های ایران، با درنظر گرفتن صادرات 1.83 میلیون بشکه‌ای نفت و میعانات گازی ایران در ماه جاری و حدود 1.96 میلیون بشکه‌ای در ماه سپتامبر، این رقم در ماه اکتبر افزایش خواهد یافت. ژاپن در روز دوشنبه آمار رسمی صادرات خود را منتشر کرد و این آمار نشان داد که واردات نفت این کشور از ایران در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته و به 313 هزار بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت ایران به هند نیز در ماه سپتامبر نسبت به پارسال بیش از 2 برابر شده و به 552 هزار و 200 بشکه در روز رسیده است اما نسبت به ماه گذشته که 575 هزار و 900 بشکه در روز  (بالاترین رقم 15 سال اخیر) بود، کمتر است. صادرات نفت به کره جنوبی نیز بیش از 2 برابر و صادرات به چین حدود 18 درصد افزایش یافته است.



  کد خبر : 2666
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :